Jednym z popularnych sposobów promocji jest flaga reklamowa. Można na niej umieścić praktycznie dowolną treść. Jednak bez odpowiedniego masztu rozwiązanie to nie zda egzaminu. Jaki maszt reklamowy będzie najlepszym rozwiązaniem?

Dlaczego warto postawić na flagę reklamową?

Flaga reklamowa to chętnie wybierany nośnik informacji. Jej największą zaletą jest możliwość czytelnego wyeksponowania treści, na przykład nazwy firmy bądź jej logo. Poruszający się na wietrze materiał doskonale przykuwa uwagę. Dzięki niej z daleka widać, w jakim miejscu znajduje się dany sklep, restauracja, hotel czy też stacja benzynowa. Flaga reklamowa podnosi również rangę obiektu, przy którym się znajduje.

Ze względu na jej uniwersalny charakter, flagę reklamową można stosować praktycznie w każdej branży. Doskonale nadaje się do użytku zewnętrznego. Dzięki znakomitej wytrzymałości flagi reklamowe są odporne na uszkodzenia mechaniczne i szkodliwe działanie czynników atmosferycznych, takich jak promieniowanie UV, opady deszczu i śniegu czy też różnice temperatur powietrza.

Dostarczamy maszty i flagi reklamowe na indywidualne zamówienie, na każdy wymiar. Dostawa na terenie całego kraju.

Na rynku dostępne są także windery przeznaczone do wnętrz. Wykorzystuje się je między innymi do oznaczenia systemów wystawienniczych w dużych halach. Najczęściej są to lekkie modele składane, które można bez trudu przestawić, a w razie potrzeby schować lub przewieźć w inne miejsce.

Windery reklamowe mają tę jeszcze zaletę, że mogą być użytkowane przez cały rok. Do ich produkcji wykorzystuje się trwałe materiały, odporne na rozerwanie i zabrudzenia.

Dlaczego wybór masztu warto uzależnić od rodzaju flagi?

Integralną częścią flagi reklamowej jest maszt. Żeby konstrukcja zdawała egzamin, należy go odpowiednio dobrać. W przeciwnym razie całość nie będzie stabilna i może łatwo ulec zniszczeniu. Wówczas wystarczy nawet niewielki podmuch wiatru, by wszystko runęło na ziemię. Jak więc prawidłowo dobrać maszt do flagi?

Dostępne rodzaje flag reklamowych
Różne rodzaje flag reklamowych

Istotne jest przede wszystkim zachowanie odpowiednich proporcji. W przypadku flag poziomych długość masztu powinna być 4 razy większa od długości flagi. W przypadku wariantów pionowych nie ma aż tak ścisłych wytycznych. Przyjmuje się jednak, że maszt do flagi reklamowej pionowej powinien być co najmniej dwa razy dłuży od dłuższego boku flagi. To minimum, które należy zachować. Najczęściej jednak maszt jest trzy razy dłuższy.

Maszt do flagi reklamowej – co trzeba wiedzieć?

Wbrew pozorom maszty reklamowe to produkty charakteryzujące się sporą różnorodnością. Wybierając właściwe rozwiązanie, należy zwrócić uwagę nie tylko na rozmiary masztu, ale także inne elementy, które mają wpływ na jego funkcjonalność, takie jak materiał użyty do ich produkcji, rodzaj profilu czy też dodatkowe wyposażenie.

Rodzaj tworzywa, z jakiego wyprodukowano maszt

Biorąc pod uwagę rodzaj materiału, maszty reklamowe można podzielić na aluminiowe i maszty wykonane z włókna szklanego. Te pierwsze odznaczają się wysoką trwałością i estetyką. Są lekkie i odporne na uszkodzenia mechaniczne, szkodliwy wpływ promieniowania słonecznego oraz zabrudzenia. Ponadto nie wymagają skomplikowanych zabiegów konserwacyjnych i dają szerokie możliwości montowania flagi reklamowej.

Obecnie jednak coraz większą popularność zdobywa drugi wariant – maszt do flag wykonany z włókna szklanego. Jego największym atutem jest to, że wykazuje o wiele większą trwałość w porównaniu z modelem wykonanym z aluminium. W efekcie można go dłużej użytkować. Ma także inne zalety – jest estetyczny, lekki, odporny na trudne warunki atmosferyczne.

Profile masztów flagowych

Maszty reklamowe mogą mieć różne profile (kształty rur). Dzięki temu można je łatwiej dopasować do dominującego stylu projektowanej przestrzeni.

Maszty aluminiowe o profilu cylindrycznym doskonale sprawdzają się w nowoczesnych projektach, warianty segmentowe zaś w tradycyjnych. Z kolei maszty do flag wykonane z włókna szklanego mają jeden uniwersalny profil – stożkowy.

Maszt z windtrackerem czy bez?

Windtracker to nic innego jak poziome ramię obrotowe. Pełni ono ważne funkcje, dlatego warto zadbać o to, aby maszt reklamowy był w nie wyposażony. Zapobiega ono owijaniu się flagi wokół masztu i pozwala na jej eksponowanie także w bezwietrzne dni.

Jak eksponować flagę reklamową?

Żeby przynieść pożądane rezultaty, flaga reklamowa winder musi być odpowiednio wyeksponowana. Istotna jest przede wszystkim jej właściwa lokalizacja. Nie może się ona znaleźć w miejscach, gdzie zasłaniać ją będą wysokie drzewa i budynki, a w przypadku użytku wewnętrznego inne stoiska.

Ponadto, jeśli flaga reklamowa ma stać na zewnątrz, warto unikać stosowania białego koloru. Chociaż początkowo jest on dobrze widoczny, wraz z upływem czasu traci swój blask, gdyż łatwo ulega zabrudzeniom. W efekcie umieszczona na nim treść może być coraz mniej czytelna. Warto również zadbać o to, aby maszt reklamowy, na którym umieszczona jest flaga, był wyposażony w windtracker.

Na rynku obok dużych flag dostępne są także niewielkie chorągiewki reklamowe. To kolejny doskonały nośnik informacji, pozwalający na skuteczną promocję biznesu.